Een capaciteitsplanner ontwikkelen zonder ontwikkelcapaciteit? Jobbex verzorgt de oplossing!

Jobbex werd eind 2021 door een van haar klanten benaderd met het verzoek om met enige spoed een team IT-specialisten (nearshore) samen te stellen voor een langetermijnproject. Onze klant biedt wereldwijd oplossingen voor digitale engineering, enterprise-activabeheer, levering van activa en optimalisatie van de prestaties van activa-diensten. 

Door gebruik te maken van de kracht van data, digital twins, kunstmatige intelligentie en nieuwe technologie stelt dit bedrijf klanten in staat hun activiteiten te automatiseren en optimaliseren op een duurzame en verantwoorde wijze.

De uitdaging: een capacity planner voor de aanleg en het onderhoud van 33.000 windmolens wereldwijd

Voor de aanleg van 33.000 windmolens wereldwijd, zowel onshore als offshore, moest er een capacity planner ontwikkeld worden, een EAM-Cloud Environment, om bij het onderhoud aan de windmolens in de verschillende regio’s altijd de juiste technici en engineers op de juiste plek te hebben. 

De database moest de competenties en specialismen van de technici bevatten. Er diende ook een AI-component aan de software stack toegevoegd te worden, waarmee geanticipeerd kon worden op wispelturige omgevingsfactoren als wind en getijde. 

Om deze tool te realiseren, zocht onze klant vier developers (twee front-end, twee back-end) en het was aan Jobbex om dit Remote Extended Team te formeren. Het was daarbij een uitdrukkelijke wens van de klant om in elke rol één senior-developer aan te stellen; IT-specialisten die in staat zijn om de software stack zodanig vorm te geven dat er optimaal aan criteria en doelstellingen van het project wordt voldaan.

Jobbex maakt de match

In de uitgebreide Jobbex database werden de perfecte kandidaten voor dit uitdagende project gevonden. Binnen drie weken werd het nearshore-team geformeerd en zo kon het project volgens planning aanvangen. 

Jobbex zorgde er hierbij niet alleen voor dat de juiste mensen op de juiste posities terechtkwamen, maar ook dat beide partijen (bedrijf én IT’ers) zo veel mogelijk ontzorgd werden, zodat de focus volledig op het project gericht kon zijn. Daarbij werd nauw en intensief contact onderhouden met de klant én de IT-specialisten. Aandacht voor onboarding is wezenlijk in de werkwijze van Jobbex. Frequent komen alle betrokkenen samen om de voortgang te bespreken, om feedback te verwerken en het proces eventueel bij te stellen. 

Daarmee lost Jobbex een urgent capaciteitsprobleem op en wordt de kwaliteit van de geleverde diensten gewaarborgd, maar is er tegelijkertijd ook oog voor een positief en menselijk werkklimaat.


Bekijk onze andere cases

Of het nu gaat over remote of on-site detachering, over één werknemer of een volledig team: Jobbex vindt altijd een passende oplossing voor jouw capaciteitsprobleem.   

In het verleden hebben we verschillende opdrachtgevers kunnen ondersteunen en indrukwekkende resultaten geboekt. Middels onderstaande cases geven we graag een kijkje in de keuken van Jobbex.  

Hoe een acuut capaciteitsprobleem leidde tot een ijzersterke samenwerking

Door samenwerking voorop te zetten, versterkt IT'er Ivo Pereira de relatie tussen de klant en Jobbex. “Ik probeer pro-actief mee te denken met onze klant, want uiteindelijk is dat ook in het belang van Jobbex zelf."

Lees meer >
Door persoonlijke groei voorop te zetten, groeit het resultaat mee

Een mooi voorbeeld van de matches die we met Jobbex kunnen realiseren, is het succesverhaal van Aires. Hij was er echt aan toe om zijn horizon te verbreden en wilde een sterk cv opbouwen, dus meldde hij zich aan bij Jobbex, dat zowel in Nederland als in Portugal gevestigd is.

Lees meer >